Joc Domino - Cutie Lemn, 28 Piese

Svoora
30,00 RON
Joc domino, varianta cu 28 de piese.
Varsta recomandata 6 ani+
In stoc

Durata de livrare: 3 zile lucrătoare

Limita stoc
- +
Adauga in cos
Cod Produs: 16809 Ai nevoie de ajutor? 0730017200
Adauga la Wishlist Cere informatii
  • Descriere
  • Review-uri (0)

Joc Domino - Cutie Lemn, 28 Piese


Joc domino, varianta cu 28 de piese.
 

Domino e un joc ce a originat in China in jurul anului 1120. Domino a ajuns in Europa in secolul al 18-lea si a fost destul de popular in curtile venetiene. Popularitatea lui s-a raspandit in intreaga lume (este aproape imposibil sa gasesti pe cineva care nu a auzit niciodata de el).

Domino are mai multe variante – exista o varietate de seturi de piese si reguli pentru diferite moduri de a juca. Cele mai cunoscute seturi de piese (ce iti primesc numele de la piesa de cel mai inalt rang) sunt: Dublu Sase' (28 piese), Dublu Noua' (55 piese), si Dublu Doisprezece' (91 piese). Setul traditional Chinezesc de domino are 32 piese. Jocul de Mahjong este bazat pe si a evoluat din domino.
 

Jocul domino de baza descris aici se joaca cu setul de piese numit Dubu Sase'. Jocul este conceput pentru 2 jucatori.
 

Scopul jocului

Scopul jocului este de a aseza piesele pe masa in asa fel incat sa obtii 100 puncte inaintea adversarilor tai si mai multe runde sunt jucate pentru a completa jocul. Scopul fiecarei runde este de asemenea de a scapa de toate piesele tale.
Varsta recomandata 6 ani+
 

Piese

Componentele principale ale jocului sunt piesele (pietre) impartite in doua capete (jumatati). Pe fiecare capat este un numar de puncte (cunoscute si sub denumirea de pips). Exista de asemenea si capete goale. Un set complet consta in 28 piese. Fiecare piesa are o valoare diferita si nu exista doua piese identice. Valoarea fiecarei piese este cea a numarului de puncte de pe ea.
 

Numarul de puncte de pe fiecare capat variaza de la 0 la 6. Sunt 7 piese numite duble -0 ambele jumatati ale piesei sunt de aceeasi valoare si jumatatile celorlalte 21 piese au valori diferite pe fiecare jumatate.
 

Piesele sunt asezate in asa fel incat sa conecteze jumatatile care potrivesc. Capetele (jumatatile) pot fi conectate daca au acelasi numar de puncte. Dublele sunt puse pe masa intr-o maniera usor diferita – sunt rotate 90 grade astfel incat pot fi conectate la oricare capat cu cu piesele cu care potrivesc. Dublele sunt de asemenea mai inalte in rang fata de alte piese. Piesa de cel mai inalt grad este dublu-sase', apoi dublu-cinci', si asa mai departe… Dubla cu ambele jumatati goale (valoarea ei e 0) este cu toate astea mai inalta in rang fata de o piesa care are doua jumatati de valori diferite, de examplu: 5 si 6 (valoarea ei e 11). Aceasta este important de tinut minte cand incepe prima runda (mai multe detalii se gasesc la sectiunea Pentru a incepe). Cand sunt piese care au aceeasi valoare (ex. 3&6 si 4&5), piesa cu jumatatea cu valoare mai mare este piesa de rang mai inalt dintre cele doua (in acest caz ar fi piesa 3&6).
 

Pentru a incepe

Pentru a incepe, fiecare jucator trage 7 piese si celelalte 14 pietre formeaza gramada pieselor asezate cu fata in jos gramada pieselor asezate cu fata in jos. Jucatorul care are cea mai mare dubla actioneaza primul si incepe jocul. Daca nimeni nu are o dubla, cine are piesa de cel mai inalt rang actioneaza primul si incepe jocul. Odata ce el/ea a asezat prima piesa, tura lui/ei este gata. Prima piesa este asezata automat.
 

Mod de joc

Apoi, jucatorii aseaza piese pe rand, creand configuratia. Ei trebuie sa-si aduca aminte sa-si aseze pietrele in asa fel incat sa marcheze puncte (mai multe detalii se gasesc in sectiunea Punctaj).

Daca un jucator are o piesa ce potriveste una din configuratie, el/ea o adauga configuratiei. Daca un jucator nu are o piesa ce potriveste, el/ea trage o alta piesa din gramada pieselor asezate cu fata in jos pana cand obtine o piesa ce potriveste sau pana se termina gramada. De indata ce un jucator trage o piesa ce potriveste, el/ea o adauga configuratiei si isi incheie tura. Un jucator nu poate trage o piesa din gramada celor intoarse cu fata in jos daca el/ea are deja o piesa ce potriveste uneia din configuratie. Daca gramada pieselor intoarse cu fata in jos este terminata si un jucator nu are o piesa ce sa potriveasca uneia din configuratie, el/ea pierde o tura.
 

Configuratia poate avea 2, 3 sau 4 capete. Initial, piesele sunt puse pe ambele capete ale primei piese, asa ca acum configuratia are doua capete. Dar configuratia poate avea pana la 4 capete – cand inca doua linii sunt adaugate primei duble. Prima dubla este prima piesa jucata in tura curenta care are acelasi numar de puncte pe ambele jumatati. Este singura piesa careia i se pot adauga piese pe toate cele patru laturile, nu doar doua.
 

Jocul poate fi blocat – daca nici un jucator nu are o piesa care sa potriveasca uneia din configuratie si gramada pieselor intoarse cu fata in jos este terminata. In acel caz, runda se termina, chiar si daca nici un jucator nu a scapat de toate piesele lui/ei.
 

Punctaj

Punctele sunt acordate pe parcursul si la finalul fiecarei runde.
 

PUNCTE SUNT ACORDATE PE PARCURSUL UNEI RUNDE cand numarul de puncte de pe capetele configuratiei sunt un numar divizibil cu 5. In acest caz, suma este adaugata punctelor jucatorului. Capetele sunt capetele' configuratiei de pe care se poate juca sau capetele' dublelor de pe care se poate juca din configuratia curenta. Pentru a vedea ce capete' sunt disponibile pentru a se juca si suma lor, se afla o fereastra in partea stanga a ecranului de joc (deasupra gramezii pieselor intoarse) care arata capetele' curente si suma lor.
 

De exemplu, daca capetele configuratiei sunt 2', 2', si 1'(suma lor este 5), 5 puncte sunt acordate jucatorului. In cazul in care capetele configuratiei sunt 6', si dublu 2' (suma lor este 10), 10 puncte sunt acordate jucatorului.
 

PUNCTELE SUNT ACORDATE LA SFARSITUL UNEI RUNDE in doua feluri. O runda ce se incheie cu unul din jucatori scapand de toate piesele lui/ei este primul scenariu, si al doilea scenariu este atunci cand jocul este blocat.
 

Daca la sfarsitul unei runde, un jucator a scapat de toate piesele lui/ei, el/ea primeste puncte. Numarul de puncte acordate este egal cu numarul de puncte de pe piesele ramase adversarilor. Numarul este rotunjit in jos la multipli de 5.
 

Daca runda se termina pentru ca este blocata, castigator este jucatorul cu cele mai multe puncte. Daca ambii jucatori au acelasi numar de puncte, castigator este jucatorul care are cele mai putine piese in mana. Daca ambii jucatori au acelasi numar de puncte si acelasi numar de piese ramase in mana, castigator este jucatorul care a jucat ultima piesa. Jucatorului castigator ii sunt acordate totalui punctelor adversarului sau (rotunjite in jos la un numar divizibil cu 5) minus orice puncte ramase in propria-i mana. Inseamna ca jucatorul castigator (in cazul in care jocul este blocat) poate primi puncte negative!
 

Sfartitul

O runda se termina cand un jucator pune jos ultima piesa, sau daca nici un jucator nu are o piesa care sa potriveasca oricarei piese din configuratie si gramada pieselor intoarse este terminata.
 

Jocul se termina atunci cand unu din jucatori obtine 100 puncte. Daca un jucator ajunge la 100 puncte pe parcursul unei runde, jocul se termina imediat si runda nu mai continua.

Varsta recomandata 6 ani+.

Date tehnice:
Marca: Svoora;
Material: Lemn, plastic;
Dimensiuni: 19 x 6 x 4 cm.

Scrie un review


Suport clienti 09:00-17:00

0730017200 comenzi@raisasworld.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat in wishlist!

A fost sters din wishlist!